خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/03 - 18:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری:

توسعه روابط ایران و امارات بیانگر آغاز فصل جدیدی از دیپلماسی همسایه‌محور است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد امارات در میان کشورهای عربی دارای نفوذ سیاسی خوبی بوده و نقش مهمی در ژئوپلیتیک منطقه ایفا می کند.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به امارات، گفت: رهبر انقلاب تاکید جدی بر توسعه روابط با کشورهای همسایه دارند از این رو سفر شمخانی به این کشور نیز در این راستا محسوب می شود.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امارات یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس تلقی می شود که نقطه ای راهبردی قرار دارد.



وی ادامه داد: در واقع امارات در عرصه اقتصادی خلیج فارس نقش مهمی ایفا می کند لذا توسعه روابط با این کشور دارای اهمیت است؛ به عوان مثال می توان از ظرفیت این کشور برای انبار کردن و همچنین صادرات محصولاتمان استفاده کنیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امارات در میان کشورهای عربی دارای نفوذ سیاسی خوبی بوده و نقش مهمی در ژئوپلیتیک منطقه ایفا می کند، افزود: این مهم در حالیست که عرصه دیپلماسی کشورمان در حال تعریف فصل جدیدی از روابط با کشورهای منطقه از جمله امارات متحده عربی است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که جمهوری اسلامی نیز دارای ظرفیت های خوبی در عرصه اقتصادی، تجاری، انرژی، کشاورزی و غیره است و امارات می تواند از این توانمندی ها بهره خوبی ببرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359137
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم